Tällä hetkellä wikin (ja muu bookcrossingfinland.net) materiaali on suojattu/vapautettu väliaikaislisenssillä. Syynä tähän väliaikaisratkaisuun oli ettei todellisten ehtojen käyttöönoton yhteydessä olisi ongelmaa jo olemassa olevan materiaalin oikeuksien muuttamisesta. Käytännössä nykyinen viritys tarkoittaa sitä että
minulla on oikeus päättää materiaalin oikeuksista, ja muuttaa niitä (kunnes muutan ne muotoon, jossa minulla ei tätä oikeutta enää ole...)
Nyt voisi olla hyvä aika lopettaa minun pullisteluni, ja saada pysyvä ratkaisu aikaiseksi (tämä on sikäli merkittävä päätös, että oikeuksien muuttamiseen pitää tietysti olla kaiken materiaalin osalta oikeudet. Yhdenlaisten lisenssiehtojen mukaisesti bookcrossingfinland.nettiin annettua materiaalia ei voi ilman alkuperäisen oikeuksienhaltijan suostumusta muuttaa vanhan kanssa konfliktaavien lisenssiehtojen alaiseksi)
Olen ollut kahden vaiheilla
GNU Free Documentation License:n ja
GNU General Public License:n välillä. Kummassakin kun on meikäläiseen käyttöön omat hankalat ehtonsa. Minusta paras ratkaisu olisi dual-lisensointi. Materiaalin käyttäjä saa päättää kumpaa lisenssiä hänen tapauksessaan sovelletaan.
Mielipiteitä? Ovatko lisenssiehdot jollekulle kynnyskysymys materiaalin antamisessa bookcrossingfinland.nettiin?